Co je to pilates?

Pilates je cvičení, které pomáhá posílení svalů, zvýšení pohyblivosti a lepší kontrole Vašeho těla. Cvičení je vhodné pro všechny věkové kategorie nehledě na pohyblivost nebo kondici. Má rehabilitační účinky a dokáže pomoci zotavit se po zranění. Pilates ale také zvyšuje ohebnost a sílu, zlepšuje zdraví a kondici.

Je to program složený ze série základních 34 cviků prováděných na podložce MAT a dalších na strojích tzv. Apparatus (na 500 cviků). Metoda Pilates byla před více než 100 lety původně určena hlavně pro kondici mužů, policejního sboru. Dále byla rozvinuta pro tanečníky, atlety i laickou veřejnost.

Cílem je duševní a fyzický soulad. Metoda je zaměřena ke zvýšení ohebnosti, k řízení tělesného uvědomění, správnému dýchání, redukci stresů, zvýšení spánkové činnosti. Výsledkem je silné ohebné tělo, s prodlouženými svaly a harmonická osobnost.

Přínosy pilates

Ilustrační obrázek cvičení Pilatesu
  • Podporuje uvědomění si vlastního těla
  • Vede ke snadnějším a silnějším pohybům
  • Zvyšuje ohebnost
  • Podporuje růst dlouhých a silných svalů a posiluje ochablé a opomíjené svalstvo
  • Zlepšuje celkové držení těla
  • Posiluje celé tělo
  • Ulevuje od bolestí zad a kloubů
  • Protahuje přetížené partie

Historie Pilates

  • Pilates vzniklo již na počátku 20. století.
  • Tuto cvičební metodu vyvinul Joseph H. Pilates, po něm máme i nynější název.
  • Joseph H. Pilates působil ve svém studiu v New Yorku.
  • Několik Josephových učenců se rozhodlo v jeho práci pokračovat a během posledních 20 let dostali Pilates mezi hlavní formy cvičení. Byli to např. Romana Kryzanowska, Ron Fletcher, Kathleen Stanford Grantová, Lolita San Miguelová a Mary Bowenové.
  • Joseph Pilates vytvořil účinnou kombinaci cviků, které protahují a posilují tělo a fungují prakticky na každém.

Základní principy Pilates

  • Dýchání
  • Koncentrace
  • Kontrola
  • Centrace
  • Přesnost
  • Plynulý pohyb nebo rytmus